03 Ιανουαρίου, 2009

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ 2008 ΜΕ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ.

Πριν μπω στο κύριο θέμα θέλω λίγο να αναφερθώ στο θέμα του Ισραήλ και των Παλαιστινίων. Καταστρέφεται ένας λαός στο βωμό της πολιτικής σκοπιμότητας όχι μόνο του Ισραήλ, αλλά και των Αράβων. Αυτό που γίνεται αυτές τις μέρες έχει ξαναγίνει. Οι Παλαιστίνιοι μάχονται εναντίον του μεγαλύτερου κράτους του Ισραήλ που είναι η Αμερική. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα τα καταφέρουν.

Λοιπόν περιμένοντας να φύγει το 2008 και να βαρύνει την πλάτη μας με έναν ακόμη χρόνο, είδα στις ειδήσεις τις ζημιές που έγιναν στις σχολές όπου είχαν γίνει καταλήψεις। Οι καταληψίες βέβαια γύρισαν στα χωριά τους να κάνουν γιορτές και θα γυρίσουν με το νέο χρόνο να συνεχίσουν.
Άκουσα και δήλωση του Αντιπρύτανη του Πολυτεχνείου να μας λεει ότι έχουν γίνει τεράστιες ζημιές και ακόμη δεν έχει γίνει αποτίμησή τους. Μας είπαν ακόμη ότι δεν θα ανεχθούν να χαθούν μαθήματα και όπως είναι λογικό θα επεκτείνουν το ακαδημαϊκό έτος. Κανείς δεν μας είπε για το ποιος θα πληρώσει τις ζημιές και ούτε ότι δεν θα ανεχθεί άλλη φορά κατάληψη του Ιδρύματος.
Αυτό το ζήτημα με τις καταλήψεις και το πανεπιστημιακό άσυλο θα πρέπει επειγόντως να αντιμετωπισθεί και να τεθεί στις σωστές του βάσεις. Κανένα κόμμα εκτός του ΛΑΟΣ δεν έχει σαφή θέση για το θέμα του Πανεπιστημιακού Ασύλου. Ακόμη περισσότερο τα ΜΜΕ και διάφοροι περισπούδαστοι παραθυράκιδες λένε διάφορες αερολογίες για το άσυλο, αλλά ποτέ κανένας δεν μιλά για την ταμπακιέρα, δηλαδή την ουσία του ασύλου. Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το πανεπιστημιακό άσυλο υφίσταται σαν έννοια μόνο στην Ελλάδα. Και η έννοιά του είναι η ελευθερία στην διακίνηση των ιδεών και η ανεμπόδιστη και μη κατευθυνόμενη επιστημονική έρευνα.
Εδώ το άσυλο έχει γίνει το άσυλο των αρχαίων ελλήνων όπου ο εγκληματίας κατέφευγε σε ένα ναό και παρέμενε εκεί για να αποφύγει την τιμωρία για το έγκλημά του. Ακόμη και τότε γίνονταν «παραβίαση» του ασύλου και επιβάλλονταν η τιμωρία του εγκληματία. Και βέβαια όταν ο εγκληματίας έφευγε από το ναό η τιμωρία του ήταν αμείλικτη. Εδώ ούτε το αρχαιοελληνικό άσυλο ισχύει. Η αστυνομία δεν τολμά να συλλάβει αυτούς τους εγκληματίες τουλάχιστον όταν εγκαταλείπουν το κατεστραμμένο ίδρυμα. Εκεί καταντήσαμε. Μη ξεχνάτε ότι το 1995 το Πολυτεχνείο καιγότανε και η πυροσβεστική κοίταζε και δεν έμπαινε μέσα για να μη παραβιάσει το άσυλο. Εκεί φτάσαμε…..
Εν ονόματι του Παν. Ασύλου έχουν γίνει βανδαλισμοί εκατομμυρίων ΕΥΡΩ την τελευταία δεκαετία. Ποιος πληρώνει τις ζημιές;
Επιτέλους πρέπει να δούμε την πραγματικότητα. Πρέπει τα πολιτικά κόμματα να σταματήσουν να επενδύουν στο φοιτητικό κίνημα. Να πάψουν να το χρησιμοποιούν για να αντιπολιτεύονται την εκάστοτε κυβέρνηση.
Αν σήμερα η παιδεία είναι σε αυτό το χάλι είναι γιατί ποτέ όλα τα πολιτικά κόμματα δεν την είδαν σαν εθνική υπόθεση, αλλά σαν ευκαιρία αντιπολίτευσης. Με ποιο δικαίωμα ο κάθε Καραμανλής, Παπανδρέου, Αλαβάνος - Τσίπρας ή Παπαρήγα χρησιμοποιεί για πολιτικούς λόγους το δικό μου παιδί;
Δεν θέλω κύριοι να επεμβαίνετε στο Πανεπιστήμιο. Αφήστε επιτέλους την πανεπιστημιακή κοινότητα να ανθίσει όπως γίνεται στ’ άλλα κράτη τριτοκοσμικά και μη.
Η Γιαννάκου ως ΥΠΕΠΘ πέρασε νόμο για τα συγγράμματα που αντί να δίνει μόνο ένα βιβλίο ο καθηγητής, τον υποχρεώνει να προτείνει τρία βιβλία και από αυτά να διαλέξει ο φοιτητής ένα για να του δοθεί δωρεάν. Ξέρετε τι έχει γίνει;
Πλησιάζει η εξεταστική περίοδος και ούτε το 5% των φοιτητών δεν έχει πάρει συγγράμματα. Π.χ. το Πολυτεχνείο Πατρών ούτε τις καταστάσεις με τα επιλεγμένα βιβλία δεν έχει ετοιμάσει. Αυτό γίνεται γιατί αφ’ ενός μεν μερικοί καθηγητές δεν δέχονται να εφαρμόσουν το νόμο λόγω ιδίων συμφερόντων χωρίς να υπάρχει η παραμικρή πειθαρχική δίωξη και αφ’ ετέρου δε γιατί τα πολιτικά κόμματα μέσω των παρατάξεών τους δεν δέχονται την λίστα με τα προτεινόμενα βιβλία γιατί (ω θεοί των ηλίθιων…) «ο καθηγητής θα βάλει διαγώνισμα από το βιβλίο που δεν θα έχουν αγοράσει οι φοιτητές»!!!! Δεν μας λένε ότι εκεί που εφαρμόστηκαν οι λίστες π.χ. ΠΑΠΕΙ ο κάθε φοιτητής διάλεξε το βιβλίο που ήθελε και έτσι δεν υπάρχει μονομερής αγορά συγγράμματος. Εξ’ άλλου ένα μαθηματικό θεώρημα είναι το ίδιο σε κάθε βιβλίο. Γνωρίζετε ότι στις συνελεύσεις των φοιτητών (π.χ. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Πατρών) παίρνουν μέρος στις συνελεύσεις περίπου 100 φοιτητές από τους 800; Αυτή η μειοψηφία καθορίζει την μοίρα όλων των υπολοίπων που δεν συμμετέχουν και είναι η σιωπηλή πλειοψηφία των παιδιών φτωχών ανθρώπων που αγωνίζονται σκληρά για να τα σπουδάσουν; Ο πλούσιος ήδη το παιδί του το έχει στείλει στο εξωτερικό και θα έρθει μετά να κάνει το μάγκα στο δικό μου παιδί που καταστρέφεται λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Ξέρετε ότι στο Πολυτεχνείο Χανίων ο ΣΥΝ μετακινεί φοιτητές από συνέλευση σε συνέλευση και από πόλη σε πόλη για να κερδίζει πλασματικές και παράνομες πλειοψηφίες στις φοιτητικές συνελεύσεις υπέρ των καταλήψεων; Ήδη η σιωπηλή πλειοψηφία των φοιτητών της σχολής Μεταλλειολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Χανίων ζήτησαν οι ψηφοφορίες να γίνονται με χρήση φοιτητικών ταυτοτήτων για να αποφεύγονται χαλκευμένες αποφάσεις.
Ξέρετε τι συζητάνε στις συνελεύσεις; Ποια πορεία ήταν η μαζικότερη και ποιο κόμμα είναι πιο αριστερό. Ποτέ δεν συζητάνε ζητήματα που απασχολούν το πανεπιστήμιο.
Οι καθηγητές και οι Πρυτανικές αρχές βέβαια δεν τολμούν να έρθουν σε αντίθεση με τους φοιτητοπατέρες γιατί δεν θα τους ψηφίσουν στις εκλογές. Γνωρίζετε ότι υπάρχουν βρώμικες συναλλαγές μεταξύ εκλεκτόρων φοιτητών και υποψηφίων για την πρυτανεία καθηγητών;
Το Ελληνικό πανεπιστήμιο σήμερα είναι δέσμιο μιας υπερσυντηρητικής αντίληψης όσον αφορά το επίπεδο σπουδών και έρευνας που συνεχώς υποβαθμίζονται, πελατειακών σχέσεων και έλλειψης υποδομής που και αυτή που υπάρχει καταστρέφεται. Είναι ακόμη δέσμιο ΟΛΩΝ των πολιτικών κομμάτων στο βωμό της αντιπολίτευσης στην εκάστοτε κυβέρνηση. Χρησιμοποιούν τα παιδιά μας για να ασκήσουν πολιτική. Ε, αυτό πρέπει να σταματήσει κάποτε. Φτάνει πια….
Θαύμασα το Πανεπιστήμιο La Trobe της Αυστραλίας. Ιδρύθηκε διετές μεταπτυχιακό τμήμα στην μικροηλεκτρονική. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ιδρύματος, το τμήμα ιδρύθηκε κατόπιν αιτήματος της Αυστραλιανής Κυβέρνησης να γίνει παραγωγή στελεχών γιατί σκοπεύει να αναπτύξει την βιομηχανία μικροηλεκτρονικής. Αν αυτό το πράγμα γινόταν εδώ θα γινόταν χαμός «γιατί η έρευνα γίνεται για υποστήριξη των μονοπωλίων και των πολυεθνικών» όπως θα έλεγε ο ΣΥΝ και το ΚΚΕ. Έτσι όμως η Αυστραλία δεν έχει άνεργους επιστήμονες κύριοι σύντροφοι…
Αν θέλουμε να επιβιώσουμε σαν κράτος θα πρέπει να αναγάγουμε το ζήτημα της παιδείας σε εθνικό. Σήμερα όποια παρέμβαση και να γίνει από την κρατούσα κυβέρνηση, τα άλλα κόμματα αντιδρούν καθαρά για αντιπολιτευτικούς λόγους ακόμη και αν κάποιες παρεμβάσεις είναι συμβατές με το δικό τους πρόγραμμα.
Πρέπει να συμφωνηθεί με όλα τα κόμματα, ή τουλάχιστον με τα δύο μεγάλα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και μάλλον θα δεχθεί και το ΛΑΟΣ , ένα κοινό πρόγραμμα για όλες τις βαθμίδες της παιδείας εικοσαετούς διάρκειας. Μόνο έτσι θα πάψει να υπάρχει ο φόβος του πολιτικού κόστους. Έτσι θα πάψει να υπάρχει πολιτική κάλυψη σε καταληψίες, παρανομούντες καθηγητές και καθηγητές που εκτελούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να εισαχθούν πραγματικές μεταρρυθμίσεις και εκσυγχρονισμός της παιδείας ώστε να φτάσουμε κάποτε τα Ευρωπαϊκά επίπεδα. Να καταφέρουμε επί τέλους το παιδί του φτωχού βιοπαλαιστή να ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις τα παιδιά της πλουτοκρατίας, η οποία αντικειμενικά υποστηρίζεται από την τακτική των πολιτικών κομμάτων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Προφανώς το κόστος των ζημιών που έγιναν και θα γίνουν από τους καταληψίες το φορτώνονται οι φορολογούμενοι λόγω της ατολμίας των εκάστοτε κυβερνήσεων. Πιστεύω ότι ήρθε η στιγμή να πούμε όχι όλοι εμείς. Όταν έρθει η ώρα να πληρώσουμε την εφορία προτείνω να κρατήσει ο καθένας το αναλογούν ποσό π.χ. 50 λεπτά και αν η εφορία δεν παίρνει τη δήλωση να την καταθέσουμε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπέρ του Υπουργείου Οικονομικών.

Αυτά και καλή χρονιά.